Translate

6 Ocak 2016 Çarşamba

Horozlu Poşetlik Yapımı

 Merhabalar,
İstanbula kar da yağınca 31 Aralıkta işe de gidemedik evde çalışmak için bol bol zamanım oldu.
Ancak yine acemiliğime ve heyecanıma verin işlem basamaklarını çekmemişim...Ama detaylı olarak anlatabilirim...
Tamam tamam söz bundan sonraki bütün işlerde her aşamayı resimleyeceğim:)

Gelelim çalışmaya ham mdf poşetlik almıştım zamanın birinde yapmak ancak kısmet oldu.
Ne yapsam? nasıl yapsam? derken son aldığım horozlu peçete pek bi güzel olur diye düşündüm ve renk olarak ta lacivert mavi arası bir renk kafamda belirdi ve başladım zevkle çalışmaya.

Malzemeler;
*Mdf obje
*Zımpara
*Eski dergi sayfaları (buruşturup doku oluşturmak için kullanacağız)
*Muhtelif boyalar (Beyaz-lacivert-krem ve somon rengi kullandım)
*Çeşitli fırça ve sünger fırçalar
*Desenli peçete (ben horoz desenli uyguladım)
*Peçete tutkalı
*Çatlatma mediumu (Step1-Step2)
*Vernik
*Eskitme yapmak için mum
*Su bazlı yarı mat vernik
*Stencil
*Rölyef pasta
*Spatula
*Glaze medium
*Çuval Bezi
*Mavi saten kurdela (1cm eninde)
*Jüt ipi
*Doğal Rafya

Yapım aşaması;
Ben, zaten 2 oda olan evimin bir odasını hobi odasına çevirdim. Orada çalışıyorum toz olasa da önemli değil diyorum:)
Her zamanki gibi öncelikle objeyi güzelce zımparalıyoruz. Daha sonra 1 kat astar ve 1 kat beyaz boya ile boyadım. Katlar için kuruma süresini beklemek lazım. Kış aylarında bu süre biraz daha uzuyor. Fön makinası bu durumda yardımınıza yetişiyor:)
Peçeteyi uygun olacak deseni belirleyip ayırıyoruz. Islak bir fırça ile kopartmak daha doğal bir göründü veriyor. Peçetenin 3 katından sadece desenli olan ilk katını kullanacağız.

Ben objenin kapak kısmına horozu daire içine alarak yerleştirmeyi tercih ettim. Beyaz bir kartonu deseni içine alacak şekilde yuvarlak olarak kestim. (Bu aşamada benim gibi pergeliniz yoksa CD gibi uygun bir yuvarlak objeden yardım alabilirsiniz.)

Kestiğimiz yuvarlak kartonu obje üstüne geçici yapıştırıp ana rengimiz olan laciverte boyuyoruz. Daha sonra kartonu çıkartıyoruz. Kartonun bulunduğu alan beyaz kaldı. Bu alana peçetemizi yerleştirip peçete tutkallıyla yapıştırıyoruz. Kuruduktan sonra tekrar tutkallıyoruz. kapak kısmımızın dekopaj işlemini tamamlamış olduk.

Objenin önüne gelecek olan peçeteyi de ayırarak tutkalla orta kısma yerleştiriyoruz. Kuruduktan sonra tekrar tutkallıyoruz.

Objenin diğer tüm yüzeylerinde doku çalışması yapacağız. Bunun için eski dergi sayfalarının önce kırıştırıyoruz avcumuzda top haline getiriyoruz. Daha sonra açarak objenin üstüne tutkal sürerek kırışıklıkları çok bozmadan zemine yerleştiriyoruz.
Dekoapj yapatığımız alanlara uygulamadam tüm kalan yüzeye aynı yöntem ile dergi sayfalarını yerleştiriyoruz ve kuruduktan sonra tekrar tutkallıyoruz.
Gelelim eskitme çalışmasına ; 2. kat tutkal kuruduktan sonra tüm yüzeyi ana rengimiz olan laciverte boyuyoruz. Kuruduktan sonra eskitme yapacağımız alanlara mum sürüyoruz. Daha sonra 2 kat beyaza boyuyoruz. Katlar arası kuruma süresine dikkat ediyoruz.
Zımpara yapmanın en keyifli kullanımı bence şuan yapacağımız işlem. Tüm yüzeyi hunharca zımparalıyoruz. Mum sürdüğümüz yerlerde beyaz boya kalkarak alttaki lacivert boya görünüyor. Ben köşe birleşimlerine daha çok mum sürmüştüm. Köşelerden büyük parçalar halinde alt rengimiz görünüyor.

Objenin yan yüzeylerine stencili yerleştirip spatula yardımı ile rölyef pasta sürüyoruz ve heme stencili kadırıyoruz ve desen çalışması yapmış oluyoruz.
Kuruduktan sonra gözüme çok beyaz göründüğü için somon rengini glaze medium ile karıştırıp fırça ile doku çalışması olan tüm yüzeye uygulayıp kurumadan hemen toz bırakmayan bir bez yardımı ile siliyoruz. Hafif bir sararma oluşturmuş olduk. Bence Yeterli bir çalışma oldu.

Objenin içini ve arkasınıda laciverte boyayarak boya işlemini bitiriyoruz.

Kapak kısmına çatlatma uyguladım. Daha önce de detaylı anlatmıştım. Önce Step 1 i uyguluyoruz. Tamamen şeffaflaştıktan sonra step 2 yi uyguluyoruz. Bekledikçe çatlaklar oluşuyor. Ben genelde çatlatmayı akşam uyguluyorum. Ertesi gün akşam işten gelince çatlaklar oluşuyor. Tabii fön makinası bu süreyi kısaltıyor.
Çatlatma işemide bittikten sonra tüm yüzeyi sır vernik ile 2 kat vernikleyip süsleye geçiyoruz.

Daha önceden amerikan servis yapmak için aldığım ama bir türlü yapmak için fırsat bulamadığım çuval bezini (jüt bezi) çıkarttım bohçamdan... ( ben kokusuz olanını tercih ettim sizde öyle yapın)
Çuval bezinde kolay bir düzgün kesim tekniği ölçmenize biçmenize gerek yok. keseceğiniz yerden bir ip çekin bakın ne güzel bir düz çizgi oldu şimdi oradan kesebilirsiniz. ne kadar kolay değil mi?
Fiyonk yapacağım için küçük bir parça kestim.Ortadan elimle sıkıştırdım ve doğal rafya ile sardım. Üstüne yetmedi sarkan püsküller için dekor amaçlı jüt ipi ile de bağladım. Mavi saten kurdela ile fiyonk yaparak tam ortasına diktim. Çuval bezini fiyonkumun kenarlarından 2-3 tel daha çekip çıkarttım hah işte oldu diyerek silikon ile yapıştırdım.

Ben beğendim vallahi ama ne yapacağımı bilemiyorum. Bu nedenle birine hediye edilmek üzere bekliyor hobi odamda. Sizde deneyin çok keyifli bir çalışma.








Mutlu Günler Dilerim...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder