Translate

4 Ocak 2016 Pazartesi

Cicili Bicili Kavanoz Dekopaj

Merhabalar,

Aslında pembe rengi kullanmayı sevdiğim renklerden değil ancak kullanacak kişi küçğk bir kız olunca pembe kullanmakta vazgeçilmez oldu.
Kendimce yorumlayarak biz kıza uygun cicili bicili bir kavanoz yaptım.
Umarım beğenirsiniz.

Kullanılan Malzemeler;

*Kavanoz
*Peçete
*Muhtelif boyalar (beyaz-krem-fuşya pembe)
*Muftelif fırçalar ve sünger fırça
*Şerit Dantel
*Doğal Jüt İp
*Dekoratif Lazer kesim minik kelebek,
*Süslemek için yarım inci
*Ağaç tutkalı
*Silikon
*Vernik
*Dekopaj Tutaklı





Öncelikle tüm yüzeye peçetenin kullanmayacağımız beyaz katlarından parçalayarak dekopaj tutkalı ile yapıştırıyoruz ve kuruduktan sonra beyaza boyuyoruz. Böylece tek kat boya ile cam objeyi kapatmış oluyoruz ve kurumaya bırakıyoruz. Akrilik boya çok çabuk kuruyor ama yinede hızlandırmak isterseniz fön makinası kullanabilirsiniz.



Uygulayacağımız peçeteye karar veriyoruz ve başlıyoruz uygulamaya. Be çalışmada kafeste kuşlar ile ilgili bir peçete kullanacağım.


Farklı bir teknik denemeye karar verdim daha önce görmüştüm ancak bu işte kullanmaya karar verdim. Bu sefer uygulanacak objeye tutkalı sürüp deseni düzgünce yerleştiriyoruz ama tamamen bastırarak yapışmasını sağlamıyoruz. Bir parça sterç film ile yapıştırma işini yapacağız. kavanozdan biraz büyük bir parça streç filmi desen yerleştirilmiş kavanoz üstünde gergin bir şekilde tutuyoruz. Ve kırışık görünen yerleri streç film üzerinden elimizle düzeltiyoruz. Gerçekten çok pratik ve düzgün bir yapıştırma yöntemiymiş neden daha önce uygulamadıysam artık:)


Kavanozun diğer yüzeyinede aynı şekilde desenimizi yerleştirip aynı yöntemle peçeteyi yapıştırıyoruz. Kuruduktan sonra 2. kat tutkalı tüm yüzeye uygulayıp krem boya ile boyama işlemine başlayacağız.
Boyama sonrası kavanozun arka deseni yukarıdaki resimdedir.


Süslemede kullanacağımız kelebek objeyi pembeye boyuyoruz.


Yine süslemede kullanacağımız şerit danteli de pembe ile boyuyoruz kız işi dedik yaa pembe olması lazım:)



Danteli ağaç tutkalı ile yapıştırdım kuruyunca belli olmadığı için bu tarz yapıştırmalar da ağaç tutkalı kullanıyorum.


 Kavanozun arka yüzüne bir kalp yapmak istedim. Şekilli sünger fırça ile uyguladım.


Jüt ip ile kavanozun üst kısmını sardım ve kalan boyalı dantel ve yarım inci ile süsledim 


Kavanozumuzun bitmiş arka yüz görüntüsü


Buda kavanozumuzun bitmiş ön yüz görüntüsü. Çok şeker olmadı mı tam kız işi oldu bence.

Mutlu Günler Dilerim.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder