Translate

7 Aralık 2015 Pazartesi

Kesme Tahtası Dekopaj Çalışması

Merhabalar,
Yeni çalışmam yine tam bir geri dönüşüm çalışması oldu.

Evde uzun zamandır kullandığım kesme tahtamı artık değiştireyim dedim ve dekoratif amaçlı kullanmak istedim.

Daha önce pinterestte gördüğüm perde çalışmasını denemek istedim. Bu teknik te ilk çalışmam oldu. Hataları olsada pek bi havalı durdu bence,

Kullandığım malzemeler;
Pirinç dekopaj kağıdı, dekopaj tutkalı, ahşap obje, akrilik boyalar, kalp şekilli obje, çeşitli fırçalar sünger fırça, sır vernik, zımpara, doğal rafya

Öncelikli olarak zımpara işleminden sonra zemin rengini beyaza boyadım ve dekopaj desenini dekoapaj tutkalı ile zemine yapıştırdım. kenarlar ve tablanın arkasını ana rengi oluşturacak boya ile boyadım.
Perde çalışması için Pinterestte çeşitli teknikler var ben boş kağıt üstüne perde kıvrımlarını çizdim ve bir taslak oluşturdum ve kestim.Perde olacak yer boşta kalacak şekilde kağıt taslak yardımı ile objemi beyaz renge alttaki desen görünecek şekilde sünger fırça yardımı ile boyadım. Dikkat edilmesi gereken boyanın fazlası süngerden iyice alınmalı tül perde efekti oluşturmalı.
Perdenin kıvrımları ise tamamen el becerinize kalmış ince kontur fırçası ile bu kıvrımları belirledim ve güzel bir görüntü ortaya çıktı. Bu ilk çalışmam olduğu için ekstralara giremedim ama bir sonraki çalışmamda tüle desen yapmayı planlıyorum.

Boyama çalışması bitince vernik uyguladım. Çalışmam bu şekilde tamamlanmış oldu.
Son olarak sap kısmına perde tokası gibi görünen bir kalp obje kullandım ve tahtanın sapına doğal rafya sardım ancak son halini resimlemeyi unutmuşum.





Kendi uygulamalarım ve daha fazlası için pinterestte beni ziyaret edebilirsiniz.

https://tr.pinterest.com/periguner/dekopaj-decoupage/


Mutlu Günler Dilerim...




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder