Translate

29 Mayıs 2017 Pazartesi

Zor Transfer Uygulaması-Duvar Askısı

Merhaba,

Daha önce teneke kutularda zor transfer denemiştim. Zamanında almış olduğum duvar panosunda uygulayıp duvar askısı çalışmak istedim.
Zor transfer adı üstünde zor dermişim😃 Gözünüz korkmasın aslında zor değil biraz daha özenli çalışma, hayal gücü ve zaman alıyor.

İlk önce zemini beyaza boyadım. Uygulayacağım deseni internetten bulup desende yazı olduğu için bilgisayarda ayna görüntüsünü oluşturdum. (Yüzeyde yazıların ters çıkmaması için) Sonra lazer yazıcıdan çıktı alınması gerekmektedir. İnk jet yazıcıdan alınan çıktı kullanılamıyor. Mürekkep dağılıyor. (Özalitçi den çıktı aldırdım ben)
Sonrasında desenimiz hazır. Beyaza boyanmış objeye deseni uygulayacağımız yüzeye 1 kat Transfer Tutkalı uygulayarak kurumaya bıraktım. Kuruduktan sonra desenin üstüne bir kat bolca transfer tutkalı uygulayıp yüzeye yavaşça yerleştirdim. Altta hava kabarcığı kalmaması için kuru bir bez ile desenin üstünden bastırarak kabarçıkları yok ettim. Dikkat edilmesi gereken nokta bu işlemi yaparken kağıda zarar vermemek yoksa transferiniz bozulabilir. İşlem tamamlandıktan sonra kurumaya bırakıyoruz. Biraz uzun zaman alıyor tam olarak kuruması.
Ben genelde akşam transferi uygulayıp ertesi gün soyuyorum.
Kuruma tamamlandıktan sonra ıslak bir sünger ile deseni ıslatıyoruz ve parmağımızı yüzey üstüne sürterek desenin arkasındaki kağıdı soyuyoruz. Biraz güç ve emek gerektiriyor. Desen yavaş yavaş alttan görünüyor. Tamamen soyduktan sonra desen üstünde beyaz kalmadığına emin olduktan sonra birkaç damla sıvı yağ ile desen üstünden son kat elimiz ile tekrar geçiyoruz. Bu kalan partikülleri de temizleyecek. Eğer desen objenin üstünde bütünlük sağlamıyor ise zevkinize ve el becerinize göre uygun boyalar ile tamamlama yapabilirsiniz. Ben çizgileri tamamlayıp kenarlarına rölyef pasta uyguladım. Çerçeveleri zeytin yeşili ile boyayıp eskittim ve parlak sır vernik ile vernikledim.

Bu arada düğme çekmece kulplarını da vernikten uygulamasından önce taktım ve onlara da eskitme uyguladım.
Doğal rafya ile süsledim.








Hiç yorum yok :

Yorum Gönder