Translate

18 Ocak 2016 Pazartesi

Peçetelik Dekopaj Çalışması

Merhabalar,

Hafta sonu başlayıp bitirdiğim bir peçetelik çalışması ile karşınızdayım.

Bugün her yer bembeyaz uyandık güne ve haftaya. Güzel bir hafta geçirmek dileği ile başlıyorum çalışma detaylarına.

Malzemeler;
*Mdf peçetelik
*Muhtelif renkte akrilik boya (taffy-beyaz-yeşil-yağ yeşili)
*Medium
*Çeşitli fırça ve sünger fırça
*Dekopaj peçetesi
*Peçete tutkalı
*Sır vernik
*Zımpara
*Parmak yaldız
*Eskitme pastası
*Rölyef pasta
*Stencil
*Kontur rölyef
*Kabartma mediumu

Uygulama;




Öncelikli olarak Zımparalayarak işleme başlıyoruz. Benim aldığım ürünler genelde çok düzgün kesimli geliyor. Bu yüzden de bu aşamayla çok uğraşmıyorum.


Tüm yüzeyi beyaz boyayla boyuyoruz. Ben genelde sünger fırça kullanıyorum


Kapak kısmına peçete dekopajı yapacağız. Uygun deseni belirledim.



Kapağın iç kısmında kullanacağımız 10x10 yuvarlak levhayı da zımparalayıp taffy renk ile boyuyoruz.

Bu yuvarlak levhaya da aynı peçeteden dekopaj yapıyoruz. ve kenarlarına eskitme kremi uyguluyoruz.

Kapak kısmınında kenarların taffy rengi ile boyayıp kontur rölyef ile kendimce desenler uyguladım.


Peçeteliğin gövdesini ise önce yeşile boyayıp kuruduktan sonra mum sürdüm eskitme uygulamak için.


Tüm yüzeyi 2 kat taffy rengi ile boyuyoruz.


İyice kuruduktan sonra da bileğe kuvvet zımparalamaya başlıyoruz.


Kenarlarda yoğun olmak üzere alttaki yeşil renk görünüyor, mum olan bölgelerde taffy renk kalkmış oluyor. İstediğiniz oranda mum sürerek eskitme miktarını arttırabilirsiniz.


Objenin iç kısmına izolasyon bantı çekerek kalan boşlukları yağ yeşili ile boyuyoruz.
Burada dikkat edilmesi gereken nokta düzgün bir çizgi oluşturmak için bantın özellikle kenarlarının iyi yapışmasına dikkat etmek gerekiyor.


Aynı işlemi kapağın iç kısmına da uyguluyoruz


Kuruduktan sonra bantları kaldırıp birazcık eskitme uyguluyoruz. 


Eskitme sonrası görüntüler


Kapağın iç kısmına küçük yuvarlak levhamızı da silikon ile yapıştırıp biraz daha eskitme uyguluyoruz


Eskitme sonrası kenarlara altın rengi parmak yaldız geçiyoruz. Ve başlıyoruz vernikleme işlemine


Vernik olarak su bazlı sır vernik kullandım. Bol bol 4-5 kat sürdüm ki sağlam olsun. Son halleri de güzel oldu hani:)




Mutlu Günler Dilerim.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder