Translate

22 Aralık 2015 Salı

Dekopaj Kaşıklık Çalışması

Merhabalar,

Daha önce edindiğim ham mdf kaşıklığı yapmaya karar verdim ve başladım dizayn çalışmalarına...
Acaba hangi desenleri hangi renklerle karıştırayım derken sanırım en sevdiğim ikiliye karar verdim ve mor ve yeşil ikilisini kullandım.
Çok zevkli bir çalışma oldu umarım beğenirsiniz gelelim çalışmaya;
Kullanılan Malzemeler;
*Dekopaj Peçetesi
*Peçete Tutkalı
*Çeşitli Boyalar
*Muhtelif Fırça ve Süngerler
*Zımpara
*Rölyef Pasta
*Stencil
*Parmak Yaldız Boya
*Sır Vernik

Öncelikle ham ojeyi zımparalayıp boyaya hazırlıyoruz tozunu bir fırça yardımı ile aldıktan sonra ilk kat açık renk boya uyguluyoruz. (Ben bu sefer astar boya kullanmadım) Peçete dekopaj yapılacak yüzeyde açık renk boya kullanmak zorunlu bir uygulama.
İlk kat boyadan sonra dekopaj peçetesinden deseni belirleyip kesiyoruz ve 2 katını ayırdıktan sonra desenli olan tek katı obje üstüne düzgünce yerleştiriyoruz ve peçetenin üstünden tutkalla yapıştırıyoruz. Kuruduktan sonra sağlamlık için tüm objeyi tekrar tutkallıyoruz.
Ben objenin iki yüzeyine peçete uygulaması yaptım diğer 2 yüzeyine rölyef çalışması yaptım. Tamamen zevk meselesi tabii.
Gelelim rölyefli yüzeylerin uygulanmasına;
Rölyef pastasını uygulamadan önce stencili düzgün bir şekilde ahşap yüzeye yerleştiriyoruz ve küçük bir bant ile yüzeye yapıştırıyoruz. (Bunun için sprey yapıştırıcılar var ama benim elimde olmadığı için bantla sabitledim)
Rölyef pastasını spatula yardımı ile stencil üstüne uyguluyoruz: Kalınlığı bu aşamada istediğimiz yoğunlukta sürerek ayarlayabiliriz. Tamamen tüm desene düzgün bir şekilde rölyef çektikten sonra stencili kaldırıp kurumaya bırakıyoruz. Kuruyunca küçük bir zımpara ile yüzey daha düzgün kale getirilebilir.
Ben rölyef uyguladığım yüzeyleri mor renk ile boyadım peçete uyguladığım yüzeyi ise peçete desenine uygun bir lila renk ile boyadım. Bu yüzeyleri sünger fırça ile boyadım verdiği doku hoşuma gidiyor.
Peçeteli yüzey ile rölyefli yüzeyin geçiş köşelerini sünger fırça ile yaptım.
İç Yüzeyinde ise yeşil rengi tercih ettim uygun fırça ile  kat boya çalışması yaptım.

Rölyef yüzeylerin üstüne fırça yardımı ile boyadım (belirgin olmasını istediğim için fırça ile uyguladım)
Ayrıca yeşil olan tutma bölümünde de ponpon sünger fırça ile yoğun bir prmak yaldız uygulaması yaptım ve objeyi vernik için kurumaya bıraktım.
2 kat parlak sır vernik uygulaması ile çalışmayı bitirdim.












Kendi uygulamalarım ve daha fazlası için pinterestte beni ziyaret edebilirsiniz.

https://tr.pinterest.com/periguner/dekopaj-decoupage/

Mutlu Günler Dilerim.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder