Translate

28 Aralık 2015 Pazartesi

Dekopaj Anahtarlık Yapımı

Merhaba,
Yeni bir anahtarlık yapımı ile tekrar karşınızdayım.
Mint yeşili ve pembe rengi normalde bir arada kullanmam. Çok fazla gördüğüm için artık görmek istemiyor olabilirim sanırım:)
Neyse bu renkleri kullanma sebebim ise arkadaşımın isteği üzerine oldu.
Dediğim gibi kullanmadığım renkler olduğu için dekopajda kullanılacak deseni bulmam da çok zor oldu çünkü farkettim ki ne bir peçete nede dekopaj kağıdı bulabildim. Neyse sonunda bir peçete buldum ve başladım çalışmaya.
Gelelim detaylara

Kullanılan malzemeler;
*Mdf Anahtarlık
*Çeşitli renkte akrilik boya
*Ahşap kelebek süs
*Desenli Peçete
*Peçete tutkalı
*Muhtelif fırçalar
*Su bazlı sır vernik
*Muhtelif fırça ve sünger fırçalar
*Ağaç Tutkalı
*Zımpara
*Stencil
*Stencil şablonu

Öncelikle objeyi zımparalayarak işleme başlıyoruz. Sonrasında 1 kat astar boya kullandım.
Astar kuruduktan sonra tekrar zımparalayıp 1 kat beyaz renk ile boyadım.
Boya tam olarak kuruduktan sonra uygulanacak desenli peçetedeki desene karar verip keserek ayırıyoruz. Peçetede tek kat desenli kısmı kullanacağımız için diper 2 katı ayırıyoruz.
Deseni objeye yerleştirip üstünden peçete tutkalını uyguluyoruz hava kabarcığı kalmaması için desenin orta noktasından kenarlara doğru uygulama yapıyoruz.
İlk kat kuruduktan sonra tüm yüzeye 2. kat peçete tutkalını uyguluyoruz.
Kuruduntan sonra objeyi boya ile renklendirmeye sıra geldi. Ben ön yüzeyde sadece desenin olduğu alanı pembe tercih ettim diğer alanları mint yeşili ile boyadım. Tüm renkleri karıştırarak elde ettim.

Yanlarda Stencil ve stencil fırçası ile desen uyguladım. Burada stencili objeye düzgün bir şekilde yerleştirmek gerekiyor ki uygulanacak desen bozulmasın.

Yinede bana çok boş geldiği için objede cep olan arka yüzeyi çizgili yapmaya karar verdim.
İzolasyon bantı ile çizgiler oluşturarak boş kalan yerleri beyaz renk ile boyadım.

En son ahşap kelebek süsü uygun renklerde boyayarak ağaç tutkalı ile çizgili yüzeye yapıştırdım.

Bence güzel göründü diyerek çift kat vernik uygulaması ile sonlandırdım.

Her ne kadar renkleri kullanmayı sevmesem de güzel bir çalışma oldu.

Umarım güzel günlerde kullanılır.






Kendi uygulamalarım ve daha fazlası için pinterestte sayfamı ziyaret edebilirsiniz.

https://tr.pinterest.com/periguner/dekopaj-decoupage/

Mutlu Günler Dilerim,


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder